درب ضد سرقت

ساختار درب ضد سرقت

فهرست مطالب : پنهان

انواع درب ضد سرقت

درب ضد سرقت دارای انواع مختلف است و در بازار ایران به صورت سه دسته اصلی عرضه می شود، که شامل: درب ضد سرقت ترک، درب ضد سرقت چینی و درب ضد سرقت ایرانی است.

در میان این انواع، درب ضد سرقت ترک هم ازنظر کیفیت و هم از نظر قیمت در مقام بالاتری نسبت به سایرین قرار دارد. البته درب ضد سرقت ایرانی نیز از نظر ظاهر و کیفیت تا حدودی مشابه نمونه ترکیه ای آن است. ولی قیمت آن نسبت به درب ضد سرقت ترک پایین تر است. و این تشابه بیشتر ظاهری است و درب ضد سرقت ترک به مراتب با کیفیت تر و ساختاری جذاب تر دارد که این خصوصیت ها کاملا مشهود می باشد و نوع چینی درب ضد سرقت ارزانترین آنها است.

البته این به معنی بی کیفیت بودن درب ضد سرقت چینی نیست. نکته مهمی که باید در مورد درب های ضد سرقت ایرانی بدانید این است که درب ضد سرقت ایرانی می توانند دقیقا مطابق خواسته شما ساخته شوند یعنی امکان سفارش این درب ها مطابق با نیاز شما وجود دارد و ابعاد و اندازه ان را براساس نیاز و جای مورد استفاده از درب برای مشتری تعیین کرده است.

درب ضد سرقت

تفاوت های درب ضد سرقت

 درب ضد سرقت تفاوت های بسیاری باهم چه از نظر شکل ظاهری و چه از نظر متریال استفاده شده در ساختار درب ضد سرقت دارند که در زیر به بخشی از این تفاوت های درب ضد سرقت در زیر پرداخته.

چهار چوب درب ضد سرقت

  اولین تفاوتی که در درب ضد سرقت به چشم می خورد در نوع چارچوب های آن ها است. چارچوب درب های ضد سرقت فلزی ابزار نخورده و تخت است و شما همان فلز را خواهید دید که موجود است در درب ضد سرقت فلزی  یعنی هیچ افزونه تزعینی روی چهار چوب برای شکیل تر شدن قرار نمی گیرد یا در روی چهارچوب درب نصب نمی شود(روکوب روی درب ضد سرقت فلزی نصب نمی شود).

اما در درب ضد سرقت ترک این موضوع کاملا برعکس می باشد و چهار چوب درب های ضد سرقت ترک ابزار خور هستند و می توان رویه ای از چوب بر روی درب ضد سرقت ترک نصب کرده تا دیگر فلز به چشم نیاید و درب ضد سرقت ترک  تقریبا به صورت تمام چوبی باشد و نمایی شکیل تر و با وقار تر داشته باشد و یکی از دلایل اختلاف قیمت این گونه در های ضد سرقت هم همین جزییات می باشد.در اینجا جا دارد اضافه شود که دربین چهار چوب درب ضد سرقت.

چهارچوب های کشویی وجود دارد که ضمن افزایش در قیمت درب ضد سرقت باعث کم شدن مقاومت چهارچوب شده که نه تنها حسن نیست در درب ضد سرقت بلکه ساختار یکبپارچه چهارچوب رو در در ضد سرقت از بین میبرد و راه را برای نفوذ آسانتر می کند.

درب ضد سرقت

قفل درب ضد سرقت

تفاوت دوم درب ضد سرقت که کاملا هم می توان آن را دید، تفاوت در لولاهای این درب ها است. لولاهای درب ضد سرقت ترکیه ( درب ضد سرقت لوکس )از سمت داخل قابل مشاهده است و کاملا دیده می شود اما لولاهای درب ضد سرقت چینی پنهان است و نه از داخل و نه از بیرون قابل رویت نیستند و اینکه قطر لولای درب ضد سرقت ترک چندین برابر در ب ضد سرقت چینی می باشد.

در ضمن درب ضد سرقت چینی لولای قابل تنظیم و رگلاژ ندارد در صورتی که درب ضد سرقت ترک و درب ضد سرقت ایرانی لولاهایی قابل رگلاژ دارند و میتوان انها را تنظیم کرد.در ضمن قفل های درب ضد سرقت چینی از هیچ گونه گارانتی برخوردار نیست و به دلیل بی کیفیت بودن آن معمولان زیر یک سال احتیاج به تعویض پیدا میکند. ضمنا اینکه به دلیل مقاومت پایین این درب ها معمولا قفل های این درب ها را به صورت چنگکی وقفل مرکزی می باشد که تا حدودی بتواند از چولگی در اثر فشار دیلم تا حد کمی این ضعف بزرگ رو جبران کند.

درب ضد سرقت بدون نصب قفل ضد سرقت تفاوتی با یک درب چوبی معمولی ندارد. و مهمترین قسمت درب ضد سرقت همان قفل های ضد سرقت آن است و اگر مرغوبیت لازم را نداشته باشد احتمال گیر کردن آن بالاست و برای باز کردن درب باید درب کاملا تخریب شود پس قفل درب باید از برند معتبر و خوشنامی باشد. ضمن اینکه ضد اسید و ضد برش نیز باشد پس یکی از اساسی ترین چیزهایی که در درب ضد سرقت باید برای آن اهمیت ویژه ای در نظر گرفت قفل درب ضد سرقت می باشد و تفاوت زیادی در تایم سرقت درب ضد سرقت ایجاد کرده و هر چقدر درب ضد سرقت مرغوب تر باشد باید قفل درب ضد سرقت آن نیز مرغوب تر استفاده شده باشد. در غیر این صورت هر چقدر مواد مرغوبی در درب ضد سرقت استفاده شود بی فایده است

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *