انواع قفل های درب ضد سرقت

قفل هایي که در درب ضد سرقت به کار می روند دارای ساختار مهندسی خاصی بوده و این قفل ها در انواع مختلف موجود می باشند که این تفاوت ساختار در قیمت آن تاثیر گذار است و در زمان تعمیرات بنا به خواسته مشتری قفل درب ضد سرقت از تولیدی خریداری شده و برای تعویض به محل برده می شود.

1- قفل درب ضد سرقت داف ترکیه

قفل درب ضد سرقت داف در بین قفل های مطرح قرار دارد و در تولیدی های درب ضد سرقت مورد استفاده قرار می گیرد و از نظر کیفیت و ساختار همتراز قفل کاله است و تنها در جزئیات و مغزی قفل تفاوت دارند و متناسب با سلیقه های مختلف طراحی شده و ظاهری همانند قفل کاله دارد ولی از نظر ایمنی و آلیاژ به کار رفته و نوع مغزی مورد تأیید بوده و استانداردها و شاخص های لازم را دارا می باشد و نحوه تعویض قفل درب ضد سرقت در این مورد تفاوتی با قفل های دیگر ندارد.

نحوه تعویض مغزی قفل درب ضد سرقت در کاله و داف نیاز به شناخت دقیق و کامل قفل دارد و افراد عادی نمی توانند این کار را انجام دهند زیرا هسته مرکزی قفل درب ضد سرقت، مغزی آن است.

2- قفل درب ضد سرقت کاله ترکیه

به جرأت می توان گفت که درب ضد سرقت ضامن امنیت منازل و ساختمان ها می باشد و کیفیت و ساختار قفل درب ضد سرقت برای تحقق این هدف امری الزامی و منطقی است.

در بین قفل های مختلفی که بر روی درب های ضد سرقت نصب می شوند چند نمونه در شاخص های بالایی قرار دارند که قفل درب ضد سرقت کاله یکی از آن هاست که در رتبه های بالای این شاخص بندی جای گرفته است و دلیل این امر به کارگیری آلیاژ و مواد مستحکم و مغزی ماندگار با کارکرد عالی می باشد.

مهمترین فاکتور برای تعیین کیفیت قفل درب ضد سرقت بحث امنیت و ساختار آن است زیرا مقاومت بالا و نحوه عملکرد قفل باعث می شود تا سارقان و افراد بیگانه نتوانند به ساختمان نفوذ کنند.

درب ضد سرقت

در بحث تعویض قفل درب ضد سرقت نکاتی را به طور دقیق ذکر کردیم اما دقت کنید که نوع قفلی که قرار است بر روی درب ضد سرقت اجرا یا تعویض شود دارای کیفیت مطلوبی باشد. تعویض قفل درب ضد سرقت معمولی با قفل های کاله سبب می شود تا مدت طولانی از تعمیرات درب ضد سرقت بی نیاز شوید و با خیالی آسوده منزل خود را ترک کرده و دغدغه ذهنی در این زمینه نداشته باشید.

هنگامي که افراد برای تعویض قفل درب ضد سرقت و تعمیرات درب ضد سرقت با شركت آتار درب سلماس تماس می گیرند ما اين اطمینان را به آن ها می دهیم که قفلی که قرار است بر روی درب ضد سرقت نصب شود اصل بوده و بالاترین کیفیت را داراست.

آشنایی با قفل درب ضد سرقت کاله

در درب های ضد سرقت از ورقه ی کاملا فلزی برای افزایش امنیت استفاده می شود و با قرار گرفتن پلاستو فوم در بین ورقه فلزی یک عايق صوتی برای درب ضد سرقت ایجاد مي كند.

در تولید درب ضد سرقت موارد متعددی رعایت می شود و از ورق های ام دي اف و روکش چوب طبیعی مانند گردو، راش، زيتون و .. در آن استفاده می شود كه زیبایی منحصر به فردی را ایجاد می نمايد و به جرأت می توان گفت که مهمترین بخش درب ضد سرقت بخش قفل آن است که داراي ساختار مهندسی از نظر ايمني مي باشد.

در بحث تعویض قفل درب ضد سرقت نیز این امر وجود دارد که کارفرما چه نوع قفلی را در نظر دارد و تعمیرکار پس از جویای درخواست مشتری اقدام به خرید از شرکت طرف قرارداد نموده سپس اقدام به تعویض قفل درب ضد سرقت می کند و باید دقت کنید که تمامی درب های ضد سرقت در انواع مختلف دارای چهارچوب خاص خود بوده که در هنگام نصب در محل مورد نظر گذاشته می شود و سپس درب ضد سرقت بر روي آن نصب مي شود.

تعويض قفل درب ضد سرقت

مهمترین بخش خارج کردن قفل خراب است که باید با احتیاط انجام شود تا آسیبی به بخش های مختلف وارد نشود و ایرادات بیشتري را به وجود نیاورد، بعد از خارج کردن قفل درب با استفاده از پیچ بند نوبت به رگلاژ یراق می رسد و پس از آن قفل جدید جای گذاری شده و پیچ می شود.

درب ضد سرقت

نحوه تعویض مغزی قفل درب ضدسرقت

در قفل درب ضد سرقت دو مغزی به کار می رود که بخش بالا را شب بند و بخش پایینی را مغزی ساده معرفی می نمايند. برای تعویض مغزی قفل درب ضد سرقت در قسمت شب بند، ابتدا پیچ ها را باز کرده و پوکی همراه با کاسه رزت را خارج می کنیم سپس رزت را از قسمت پشت درب ضد سرقت خارج کرده و به قسمت مغزی قفل می رسیم.

پس از خارج کردن رزت، پیچ مغزی که بر روی قفل ضد سرقت وصل شده است را باز کرده و مغزی قفل ضد سرقت را خارج می کنیم. باید دقت کنید که در قسمت شب بند، مغزی از داخل خارج می شود پس برای تعویض مغزی درب، ابتدا کاسه و پوکی را در داخل قفل ضد سرقت انداخته و پس از انداختن رزت پیچ ها را می بندیم، برای قرار گیری دقیق مغزی باید دقت لازم صورت گیرد. در مغزی پایین نیز عملیات تعویض به شکل بالا انجام می شود و تنها تفاوت این است که در تعویض مغزی قفل بالا، کاسه و پوکی باهم بسته می شد اما در مغزی پایین، کاسه به تنهایی و رزت با پوکی از پشت بسته می شود.

مغزی قفل درب ضد سرقت در مقابل اسيد مقاومت كافي را دارد و همين امر سبب قیمت بالای آن شده و در بازار موجود می باشد، ولي دقت کنید که مغزی قفل ضد سرقتی که در انواع درب ها استفاده می شود داراي اين خاصیت نمي باشد.

قفل و مغزی درب ضد سرقت تفاوت چندانی با درب معمولی ندارد و تنها تفاوت آن در تعداد زبانه های آن است که همین امر سبب شده است تا مغزی قفل درب ضد سرقت همانند درب های معمولی قابل تعویض و تعمیر باشد،این کار کاملا تخصصی بوده و باید توسط افراد خبره انجام شود.

تفاوت اصلی بین درب ضد سرقت و درب معمولی علاوه بر قفلی که در درب های ضد سرقت نصب می شود و درب های ضد سرقت را از معمولی متمایز کرده است، وجود کلاف فلزی دور لنگه و شبکه فلزی داخلی آن است كه باعث پايين آمدن اهرم درب مي شود و نکته مهم این که بیشتر سرقتی که از منازل انجام می شود به وسیله اهرم کردن درب صورت می گیرد که درب های ضد سرقت با ساختار و قفلی که دارند امنیت منازل را بسیار بالا می برند و به این موضوع توجه کنید که تعمیر قفل درب ضد سرقت و تعویض مغزی آن در صورت ایرا ممکن است و جای هیچگونه نگرانی نيست.

درب ضد سرقت

تعویض قفل درب ضد سرقت

یکی از مهمترین عواملی که سبب می شود تا تعمیر و رگلاژ درب ضد سرقت در اسرع وقت انجام شود بحث کارایی آن است زیرا این نوع درب ها به گونه ساختاردهی شده اند که در صورت از کار افتادن قفل و یا مغزی درب در بحث امنیتی دچار مشکل می شوند و قیمت تعمیر درب ضد سرقت بر اساس نوع درب و همچنین نوع قفلی که مشتری انتخاب می کند متغیر است، زیرا قیمت قفل درب ضد سرقت ترک با قیمت درب ضد سرقت چینی متفاوت است.

قفل و دستگیره درب ضد سرقت

قفل‌ استفاده شده بر روی درب ضد سرقت بسته به ترک، چین و ایرانی بودن درب متفاوت است و در این رده قفل‌ ساخت ترکیه به دلیل برخورداری از بالاترین استانداردهای اروپا نسبت به مدل های چینی از طول عمر و کیفیت بیشتری برخوردار خواهند بود، برای مثال عدم زنگ زدگی، رنگ خوردگی و رنگ رفتگی از جمله معیارهای اصلی قفل ضد سرقت به شمار می‌روند.

قفل پستچی و چشمی

جهت امنیت بیشتر ساکنین می‌توان از قفل پستچی بر رو هر درب استفاده نمود که در صورت انجام این کار، درب تنها به اندازه ۱۰ سانتی متر باز شده و امنیت ساکنین تأمین می‌گردد. همچنین نصب چشمی بر روی اینگونه درب‌ها از موارد دیگری است که مشتریان خواهان آن هستند که در این صورت نیز چنین امکانی در راستای تعبیه چشمی به عنوان یک فاکتور مهم امنیتی بر روی درب‌ ضد سرفت وجود خواهد داشت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *